V Kongres Deweloperski: Miasta Jutra

18 X 2022

Poznań Congress Center

Głogowska 10, Poznań

About the congress

The Development Congress is the largest nationwide industry conference aimed at an open, multi-sectoral debate among the entities shaping the developer’s market in Poland.  The title of this year’s congress edition is “Cities of Tomorrow.” We will discuss a number of futurology-related topics devoted to urban planning, or mobility. The special guest of the congress will be the creator of the idea of a 15-minute city – Professor Carlos Moreno.

Wspólnie budujemy przyszłość naszych miast

During the event we will also not avoid topics relating to the current economic situation. The weak currency – zloty, high inflation, the declining creditworthiness of Poles, the shortage of land, and finally the war in Ukraine are factors that significantly affect the business plans of developers. Therefore, the Congress will not be short of topics on financing the industry, the development prospects of its various segments, or a panel on residential policy.

PZFD to największa i najbardziej wpływowa organizacja branży deweloperskiej

Organizer

The Polish Association of Developers is the largest and most influential development organization, which since 2002 has represented the interests of development companies in Poland and the European Union. We take action to creation of good legislation, improvement of investment conditions in the real estate market, professional development of employees of member companies and improving the image of the industry. PZFD associates 300 firms: developers building apartments, offices, hotels, service and commercial spaces, warehouses or PRSs as well as multi-storey parking lots. At the European level, the PZFD operates within the Build Europe structure, which represents the interests of 30,000 developers from the European Union. The association supports 22 supporting members: 3D Estate, Aereco, Aluprof, APP-Projekt, Ceramika Paradyż, Decoroom, Kancelaria Graś i Wspólnicy, obido, JLL, Lumon, MDDP, Nowy Adres, Orange, Properto, Samsung, Schindler, Sfondy, Uniqa, Upper Finance, Velux, Viessmann, Xella.

kongres deweloperów

Foresightowe warsztaty stolikowe „Fundamenty przyszłości”

Turbulencja gospodarcza odbije się na kondycji finansowej deweloperów i rynku nieruchomości – dłuższa perspektywa uspokaja i motywuje do wytrwałości. Przyszłość jest bezpieczną przestrzenią rozmowy o sprzecznych nieraz oczekiwaniach różnych interesariuszy sektora deweloperskiego.

Finał interaktywnego badania decyzyjnego o rynku nieruchomości na podstawie 3 scenariuszy w perspektywie średnioterminowej.

Scenariusze przyszłości polskich miast powstaną w trybie analizy istniejących źródeł i kolekcjonowania istotnych z punktu widzenia PZFD motywów oraz wątków pochodzących z ważniejszych raportów o tej tematyce, jak również z wyników 4 warsztatów przygotowawczych (koniunktura, społeczeństwo, środowisko, samorząd), w toku których 4CF analizować będzie bieżące trendy istotne dla prowadzenia działalności przez polskie firmy deweloperskie, a w szczególności możliwości ich zmiany w perspektywie najbliższych 5 lat. Każdy ze scenariuszy zostanie, poza ujęciem analitycznym, rozpisany jako swobodna narracja, zilustrowany oryginalnymi ilustracjami oraz wyprodukowany jako kilkuminutowy film w oparciu o ilustracje oraz lektora w języku polskim.



Badanie poprowadzi Kacper Nosarzewski z firmy 4CF.

Program

godzina rozpoczęcia

8:00

Registration and morning coffee

godzina rozpoczęcia

9:00-9:20

Inauguration of the event

Dorota Jarodzka-Śródka
Grzegorz Kiełpsz
Jacek Jaśkowiak
  •  Speech by The President of the Management Board of the PZFD
  • Speech by The Mayor of Poznań
godzina rozpoczęcia

9:20-9:45

Close to everywhere

prof. Carlos Moreno

Keynote speech by the Professor Carlos Moreno, a creator of the idea of a 15-minute city

godzina rozpoczęcia

9:45-10:15

One-on-one

A discussion between The Professor Carlos Moreno and the Mayor of the city of Poznań

godzina rozpoczęcia

10:15-11:15

“People create places, and place creates people,” thus, we build a city.

What does it mean to urbanize wisely? How to engage investors to build better places to live? What is the recipe for creating places that are attractive to residents, that are consistent with the vision of urban development and at the same time economically viable? What are the challenges facing local governments?

godzina rozpoczęcia

Przerwa

Coffee break – 11:15-11:45

Sala Ziemi (Duża)

godzina rozpoczęcia

11:45-12:45

godzina rozpoczęcia

11:45-12:45

This is not a good time.

Artur Soboń (MF)
Grzegorz Kiełpsz (PZFD)
Paweł Borys (PFR)
Kazimierz Kirejczyk (JLL)
details

The war in Ukraine, the weak currency- zloty, declining investment land, rising construction costs, or the significantly reduced creditworthiness of Poles. Today, the real estate market is affected by many new, previously unknown factors. How are its various sectors finding their way in such conditions? What solutions to the unstable situation do central offices propose? Is it possible to slow down the sharp decline in residential investment?

godzina rozpoczęcia

12:50-13:50

godzina rozpoczęcia

12:50-13:50

Residential policy in election programs.

details

In 2023, Poles will go to the polls and decide which party and how many of its representatives will sit in parliament for the next term. Before this happens, however, we will face a period of election campaigning. In the pre-election discourse, more and more parties are talking about residential, increasing the availability of residential premises i.e. units, introducing concessions to provide Poles with the apartment of their dreams.
What do the various parties propose? Which ideas are worth implementing? Why hasn’t the critical housing shortage been solved over the years? Is it worth reactivating a program the “Apartment for Young”? To which groups of Poles should support mechanisms be directed?

Sala Ziemi (Mała)

godzina rozpoczęcia

11:30-12:00

godzina rozpoczęcia

11:30-12:00

The presentation of the Award of the John Baptist Quadro

details

The Prize of the Mayor of the City of Poznań named The J.B. Quadro Prize has been awarded for more than 20 years. It honors an author or a team of authors for an architectural design implemented in Poznań in the year preceding the awarding of the Jan Baptista Quadro statuette. The organizer of the Award is the City of Poznań in cooperation with: SARP – Association of Polish Architects, Poznań Branch and the Initiator of the Award – UWI Inwestycje S.A.

godzina rozpoczęcia

12:05-12:45

godzina rozpoczęcia

12:05-12:45

ESG i.e. Environmental, Social and Governance, a compass for business.

details

Monitoring companies’ environmental, social and corporate governance engagements is becoming increasingly important in the real estate sector. What risks are taken by companies that delay the decision on real implementation of ESG practices? Why does it pay to do responsible business?

godzina rozpoczęcia

12:50-13:50

godzina rozpoczęcia

12:50-13:50

Financing of development investments.

details

High interest rates are draining not only the pockets of consumers. The cost of investment money is getting higher and higher. Where to look for sources of financing for development investments in unstable times? What are the alternatives to traditional forms of credit? Which sectors of the market may have trouble obtaining external capital today? Where to look for funds for PRS investment financing?

Sala Vanilla

godzina rozpoczęcia

11:30-12:30

godzina rozpoczęcia

11:30-12:30

Traffic in the city of the future.

details

The climate crisis requires us to redefine the way we think about urban development and adaptation measures. Also in terms of mobility management. How will we move in the cities of the future? How do we increase the share of green transportation in cities and adapt their fabric to driverless transportation? How to adapt buildings and cities for multimodal mobility?

godzina rozpoczęcia

12:35-13:35

godzina rozpoczęcia

12:35-13:35

Walls with history.

details

Presentations announcing the debate:
– revitalization of mixeduse projects,
– experiences of a Polish developer giving a second life to historic properties.
Debate: walls with history.
Historical buildings attract, intrigue with their fate, tempt with their location, delight with their craftsmanship and delicacy. Poland, however, is still full of forgotten buildings, their glory days are gone. Sometimes it’s old mansions and palaces, sometimes it’s old factories or farm buildings.
What constrains investment in old walls? Is it possible to revitalize without unexpected expenses? Is there a chance to develop principles for model cooperation between investors and conservation services?

Sala Saffron

godzina rozpoczęcia

11:20-14:20

godzina rozpoczęcia

11:20-14:20

Make decisions: round table and foresight workshops.

Zapisy na warsztaty za pośrednictwem biuro@pzfd.pl
details

The housing (residential) market shows signs of cooling. The process continues even further in the same direction. However, instances of difficulties in the sector have happened before – both in Poland and around the world. How will we get out of the crisis this time? Where will developers find financing? How might the lean years remodel the market? How will social and environmental needs affect where and how we erect new tissue? Are we facing urban densification or a retreat beyond city limits? An interactive decision-making study “A Day in the City of the Future” – about the real estate market based on 3 scenarios (100 people/3 h) conducted by 4CF.

Przerwa

Lunch – 13:35-14:50

Sala Ziemi (Duża)

godzina rozpoczęcia

14:30-15:15

godzina rozpoczęcia

14:30-15:15

In my opinion… (economic ring)

details

How long will high inflation persist in Poland? Will there be stagflation, and if so, how it should be fought? How, in unstable times, are the outlook for the Polish economy and the prospects for the real estate sector?
These and many other questions will be answered by prominent economists who will participate in the economic ring.

godzina rozpoczęcia

15:15-16:00

godzina rozpoczęcia

15:15-16:00

Live in a rented….

details

What are the scenarios for the institutional rental market?
Is the Private Rented Sector – in an era of an aging population and ever-increasing real estate prices – the housing market of the future?

Sala Ziemi (Mała)

godzina rozpoczęcia

14:30-15:15

godzina rozpoczęcia

14:30-15:15

There was an office, there is a block.

details

What potential lies in old office buildings, and what in abandoned retail parks? Will it be possible to bring about a larger-scale change in their function to residential purposes in Poland?
What can stop this real estate reincarnation?

godzina rozpoczęcia

15:15-16:00

godzina rozpoczęcia

15:15-16:00

Planning reforms, or the Polish landscape in a new way.

details

Is resuscitation of the national planning system needed? What business decisions will developers have to make in connection with the new Act on Spatial Planning and Development? Will it be painful to say goodbye to decisions on development conditions?

Sala Vanilla

godzina rozpoczęcia

14:30-15:15

godzina rozpoczęcia

14:30-15:15

Offices, and what’s next?

details

What is the new normality in the office sector?
Will the office soon be associated only with space for meetings with co-workers and creative work? What fate awaits coworking spaces? Are developers already unfreezing new developments?

godzina rozpoczęcia

15:15-16:00

godzina rozpoczęcia

15:15-16:00

Your package is already waiting for you.

details

Last mile warehouses – what does urban logistics need, and what do local governments need? What are the consequences for city users and the environment of the drive for ever-shorter delivery times? Will e-commerce dominate the shopping market in Poland, and will shopping centers. i.e. malls gain new functions?

Sala Saffron

godzina rozpoczęcia

14:30-15:15

godzina rozpoczęcia

14:30-15:15

The apartment is ready to move in immediately.

details

How to accelerate the construction of an apartment? Is the future of large-panel technology? How to disenchant precast concrete? Or is the future of wooden construction?

godzina rozpoczęcia

15:15-16:00

godzina rozpoczęcia

15:15-16:00

City, cash, machine

details

Futurists of a century ago were fascinated by the city as a mechanised, massive and modern centre of human interaction. Long before the iPhone, they raised machines to the rank of piece of art.; however, they could not have expected how dense and efficient the urban infrastructure of the 21st century would be. Transport, energy and telecommunications technologies provide us with a high level of comfort today. Or is this just the beginning? In the course of the panel discussion, we will try to summarise the expectations we have of Polish cities of the future and look at the technologies that will make it possible to meet them. We will also discuss fresh conclusions drawn from the foresight workshop “Foundations for the Future”, trying to determine where the golden mean is between techno-enthusiasm and the economic reality of developers’ activities.

godzina rozpoczęcia

16:00-16:15

Summary and close, good-bye to participants

godzina rozpoczęcia

16:30

General Assembly of PZFD Members

godzina rozpoczęcia

19:30

Ranking of Cities, banquet

Host

Jarosław Kuźniar
Read description

Jarosław Kuźniar
Dziennikarz i prezenter telewizyjny z wieloletnim doświadczeniem. Pracował dla mediów takich jak: Trójka, Radio ZET, TVN24, TVN, Onet. Ma za sobą doświadczenie sceniczne, warsztaty u trenerów dykcji, oddechu, gry aktorskiej oraz retoryki. To, za co jest doceniany to szczerość komunikacji, bezpośredniość, wiedza na wysokim poziomie, nieprzeciętne doświadczenie w każdym z mediów. Pracuje w sposób bardzo zaangażowany, lekki, zdystansowany, ale profesjonalny.

Artist

Małgorzata Ostrowska
Read description

Małgorzata Ostrowska jest bez wątpienia jedną z ikon lat 80. i od kilku dekad należy do najciekawszych postaci polskiej sceny muzycznej. Intrygująca, odważna, bezpretensjonalna i z najbardziej charakterystycznym żeńskim głosem w Polsce.

Wykonawczyni niezliczonej ilości przebojów, zarówno z okresu współpracy z zespołem Lombard, jak i solowych: „Szklana pogoda”, „Adriatyk, ocean gorący”, „Mister of America”, „Mam dość”, „Droga pani z TV”, „Taniec pingwina na szkle”, „Gołębi puch”, „Rzeka we mnie”, „Słowa”, „Szpilki”, „Po niebieskim niebie” czy w końcu legendarna „Meluzyna”, na której wychowało się całe pokolenie Akademii pana Kleksa.

W 1999 roku podczas festiwalu w Sopocie Małgorzata Ostrowska otrzymała statuetkę „Bursztynowego słowika” za całokształt działalności artystycznej. W 2007 roku odsłoniła swoją gwiazdę w Alei gwiazd polskiej piosenki w Opolu, a w 2013 roku podczas jubileuszowego 50. festiwalu otrzymała tytuł „Ikony festiwalu opolskiego”.

W tym roku artystka obchodzi 40-lecie pracy artystycznej.

Speakers

Mirek Bednarek
Read description

Mirek Bednarek- holds the position of Regional Business Director being member of Management Committee of Matexi NV and responsible for Poland operations. He holds M.A. diploma of Economy, obtained at University of Economics in Katowice, and has completed post-graduate studies in Finance Management. He has over 25 years of extensive professional experience in the area of finance management, gained in FM Logistic and ING Real Estate Development, and in company management. He has had much experience in team management, re-structuring as well as conducting all phases of property development process (reference projects: Złote Tarasy, Parkowe Wzgórze, Thespian, Holland Park Apartments). Before taking up establishment and development of Polish Matexi branch office in Warsaw in 2010, for almost 7 years he had been working with ING Real Estate Development. Within Matexi he had established the team and processes which, for the time being allowed to become one of Warsaw’ market leadres (reference projects: Kolska od Nowa;-); Pereca 11; Apartamenty Marymont; Puławska 186).

Łukasz Bernatowicz
Read description

Łukasz Bernatowicz
Prezes Związku Pracodawców BCC, przewodniczący Rady Dialogu Społecznego. Dr nauk prawnych, radca prawny z wieloletnim doświadczeniem w zakresie prawa cywilnego i handlowego, ze szczególnym uwzględnieniem transakcji związanych z nabywaniem nieruchomości, finansowaniem ich nabycia i inwestycjami deweloperskimi. Arbiter w Sądzie Arbitrażowym przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie. Autor wielu publikacji dotyczących prawa nieruchomości. Zajmuje się również kwestiami związanymi z szeroko pojętą reprywatyzacją i zwrotem dawnej własności, w szczególności problematyką „Dekretu Warszawskiego”. Posiada uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa.

Paweł Borys
Read description

Menedżer i ekonomista. Specjalizuje się w inwestycjach, nowych technologiach, ekonomii rozwoju oraz dużych i złożonych projektach. Jest pomysłodawcą lub współtworzył: Polski Fundusz Rozwoju, program Pracowniczych Planów Kapitałowych, największą w Europie Środkowej platformę funduszy private equity i venture capital PFR Ventures, antykryzysową Tarczę Finansową PFR w związku z pandemią COVID-19, Chmurę Krajową w partnerstwie z PKO Bankiem Polskim, Google i Microsoft, płatności mobilne BLIK oraz Centralny Dom Technologii.

Prezes Zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju, Przewodniczący Rady Nadzorczej Banku Gospodarstwa Krajowego, Przewodniczący Rady Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Poprzednio Dyrektor Zarządzający w PKO Banku Polskim, Prezes firmy inwestycyjnej AKJ Investments, szef inwestycji w Deutsche Asset Management i DWS, analityk rynku akcji i główny ekonomista Erste Bank w Polsce oraz członek kilkunastu rad nadzorczych spółek i instytucji finansowych w Polsce i zagranicą. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej, gdzie pracował w Katedrze Rynków Kapitałowych. Były członek Komitetu Indeksów Giełdowych przy GPW w Warszawie. Ma liczne kontakty międzynarodowe w instytucjach publicznych i sektorze finansowym.

Paweł Borys to uznany menedżer o szerokim doświadczeniu w zakresie inwestycji, bankowości, technologii i polityki gospodarczej. Realizował z sukcesem szereg znaczących inwestycji i projektów w Polsce i zagranicą. Jako menedżer buduje duże zespoły oraz rozwija sprawną i skuteczną organizację. Pracę zawodową łączy z zaangażowaniem społecznym, w szczególności na rzecz wsparcia edukacji ekonomicznej oraz wyrównywania szans i rozwoju kompetencji przyszłości u dorosłych, młodzieży i dzieci.

Magdalena Cumanis
Read description

Magdalena Cumanis
Dyrektor ds. Relacji inwestorskich w Dom Development S.A. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, członkini Chartered Institute of Management Accountants (CIMA). Od ponad 10 lat związana z Dom Development S.A., gdzie odpowiada za komunikację z inwestorami oraz kwestie zrównoważonego rozwoju Grupy, w tym za wdrożenie Strategii ESG DOM 2030 oraz raportowanie niefinansowe Grupy Dom Development.

Adam Czerniak
Read description

Adam Czerniak is director for research at Polityka Insight and head of the Institutional and Political Economy Unit at the Warsaw School of Economics. Until 2012, he worked as a banking economist, previously he cooperated with the World Bank and the FOR Foundation, he was also a Ronald Coase Institute scholarship fellow. He authored dozens of publications in the field of economic sociology, institutional economics, political economy and varieties of residential capitalism. He is the Polish representative to the European Master in Official Statistics Board (term 2021-2023) and the programme council member of the PRS Foundation.

Małgorzata Dankowska
Read description

Małgorzata Dankowska

Partner odpowiedzialna za zespół doradztwa dla rynku nieruchomości oraz warszawskie biuro podatkowe TPA Poland

Specjalizuje się w doradztwie transakcyjnym i restrukturyzacjach podatkowych. Ma bogate doświadczenie w zakresie obsługi transakcji na rynku nieruchomości komercyjnych oraz analizy i wdrażania struktur holdingowych, czy finansowania inwestycji. Jest także specjalistką w zakresie doradztwa dla funduszy inwestycyjnych.

Jest autorką i współautorką licznych publikacji o tematyce podatkowej, w tym “What’s new in taxation of Polish Real Estate Market?”, „Inwestycje instytucjonalne w polskim PRS”, „Rewolucja w CIT”, czy też „Przewodnik po dokumentacji cen transferowych 2017”. Prelegentka na wielu konferencjach i szkoleniach branżowych.

Członkini IFA (International Fiscal Association) oraz Stowarzyszenia REIT Polska. Licencjonowany doradca podatkowy.

W 2013 roku wyróżniona drugim miejscem w rankingu DGP w kategorii najlepszych doradców podatkowych w zakresie fuzji i przejęć, a także pięciokrotna laureatka tytułu Highly Regarded nadawanego przez International Tax Review.

Adam Dąbkowski
Read description

Adam Dąbkowski
Członek Zarządu i Dyrektor Generalny Nexity Polska Sp. z o. o., od początku kariery zawodowej jest związany z branżą deweloperską, ma doświadczenie zdobyte na rynkach europejskich. W 2011 roku założył polski oddział Nexity Polska, aby połączyć to, co najlepsze w polskim know-how w budownictwie, z doświadczeniem, które firma Nexity SA zdobyła na wielu rynkach, w tym na rynku francuskim, na którym istnieje od 1974 roku. Poprzednio pracował na stanowisku Wiceprezesa Zarządu w Fadesa Polnord sp. z o.o., gdzie współtworzył projekty w Warszawie m. in. Miasteczko Wilanów) oraz we Wrocławiu. Ma szeroką wiedzę na temat całego procesu deweloperskiego od zakupu gruntów, przez realizację projektów i ich finansowanie po sprzedaż. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Finanse i Bankowość, skończył także Zarządzanie i Marketing na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim. Aktywnie wspiera Polski Związek Firm Deweloperskich oraz Francusko-Polską Izbę Gospodarczą. Prywatnie mąż i ojciec dwóch synów.  

Monika Duda
Read description

Monika Duda, Managing Director DHL Supply Chain in Poland, has been working over 15 years of in the international business environment and specializes in supply chain management and business development. During her years in Kuehne + Nagel, CAT Group, and ID Logistics, she was involved in logistics projects for many international companies in the FMCG, retail, and e-commerce industries such as Ikea, Carrefour, Auchan, Hutchinson, and P&G. Following that, she became the Associate Director in the industrial department of the global consulting company Cushman & Wakefield, where she was responsible for building and managing relationships with key clients and business partners.

More recently, Monika became a partner at M4 Real Estate, a role in which she combines knowledge of processes in the supply chain with experience and knowledge in the field of industrial real estate.

Przemysław Dziąg
Read description

Przemysław Dziąg
Radca prawny, uczestnik studiów doktoranckich w Instytucie Nauk Prawnych PAN; od kilku lat reprezentuje Polski Związek Firm Deweloperskich w pracach legislacyjnych dotyczących szeroko rozumianego procesu inwestycyjno-budowlanego, w tym planowania przestrzennego oraz ustawy prawo budowlane. Jest autorem licznych analiz oraz opinii prawnych, a także artykułów i komentarzy prasowych dotyczących problematyki prawa nieruchomości, w szczególności z zakresu ustawy deweloperskiej, użytkowania wieczystego i prawa budowlanego.

Joanna Dziedzic-Bukowska
Read description

Joanna Dziedzic-Bukowska
Radca prawny, doktor nauk prawnych, właścicielka kancelarii specjalizującej się w procesie inwestycyjno-budowlanym, wykładowca w wyższej szkole, trener. Członek zespołu prawno-urbanistycznego przy Komitecie Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, członek Zarządu Warszawskiego Oddziału Towarzystwa Urbanistów Polskich. Trzynastoletni staż pracy jako orzecznik w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Warszawie w wydziale zajmującym się m.in. kontrolą studiów, planów miejscowych oraz decyzji o warunkach zabudowy. Autorka licznych publikacji, w tym artykułów i glos związanych z tematyką planowania i zagospodarowania przestrzennego. Współautorka Komentarza do ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz Leksykonu prawa budowlanego, planowania przestrzennego oraz gospodarki nieruchomościami.

Jacek Furga
Read description

dr Jacek Furga
Absolwent Wydziału Mechaniki Precyzyjnej Politechniki Warszawskiej (1982). W roku 2004 ukończył studia doktoranckiej na Uniwersytecie Warszawskim. Doktor nauk ekonomicznych, ekspert rynku finansowania nieruchomości, doświadczony praktyk i wieloletni menadżer w sektorze bankowym, specjalizujący się w obszarze finansowania hipotecznego, rynku nieruchomości i zarządzania ryzykiem.  

W latach 1991-1999 zatrudniony w niemieckim sektorze bankowym (Bausparkasse Schwaebisch Hall AG, Westfalische Hypotheken Bank AG w Dortmundzie, HypoVereinsbank AG w Monachium. W latach 1999-2006 Członek Zarządu w polskich bankach hipotecznych HypoVereinsbank Bank Hipoteczny SA oraz Śląski Bank Hipoteczny SA.  

Od 2006 roku Prezes Zarządu Centrum Prawa Bankowego i Informacji Sp. z o.o. przy Związku Banków Polskich, odpowiedzialny za rozwój Systemu Analiz i Monitorowania Rynku Obrotu Nieruchomościami (AMRON). Przewodniczący Komitetu ds. Finansowania Nieruchomości Związku Banków Polskich. W latach 2000-2006 był członkiem Rady Programowej Fundacji na Rzecz Kredytu Hipotecznego.  

Wykładowca akademicki m.in. Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Głównej Handlowej i Warszawskiego Instytutu Bankowości. Trener i wykładowca z zakresu bankowości hipotecznej, regulacji nadzorczych KNF, rynku mieszkaniowego, rynku informacji i międzybankowych baz danych. 

Sławomir Gajewski
Read description

Sławomir Gajewski

Prezes Torus Sp. z o.o. Sp. k. Urodzony w Orzyszu na Mazurach, absolwent Wydziału Prawa UG. Trójmiasto zawsze postrzegał, jako najciekawszą aglomerację w Polsce, dlatego stało się ono miejscem rozwoju jego kariery oraz dorosłego życia. Po studiach, będąc związanym już z rynkiem nieruchomości, ukończył aplikację sędziowską. Ostatecznie postawił jednak na branżę deweloperską.

Doświadczenie zdobyte w Agencji Rozwoju Pomorza oraz Gdańskim Wydawnictwie Oświatowym pozwoliło mu objąć w 2002 roku funkcję Prezesa Zarządu firmy Torus, gdańskiego dewelopera. Pod jego przewodnictwem firma zrealizowała wiele projektów w różnych segmentach rynku (biurowym, hotelowym, logistycznym, mieszkaniowym), jednak jej wizytówką są nowoczesne obiekty biurowe.

Sławomir Gajewski zbudował markę Torus w Trójmieście i na polskim rynku nieruchomości komercyjnych wykorzystując swoją zdolność planowania, myślenia strategicznego i śmiałości w podejmowaniu nowych wyzwań biznesowych.

Pod jego przewodnictwem firma wybudowała do tej pory ponad 160 000 mkw. powierzchni biurowej i zrealizowała 7 transakcji sprzedaży swoich nieruchomości biurowych do 6 różnych funduszy (5 budynków Arkońska Business Park oraz 4 etapy Alchemii) za łączną kwotę blisko 370 mln euro.

Michał Gil
Read description

Michał Gil
Dyrektor Departamentu Planowania Przestrzennego w Ministerstwie Rozwoju i Technologii. Radca prawny. W przeszłości główny legislator  w Senacie, gdzie głównie zajmował się prawem rolnym, energetycznym , samorządowym i administracyjnym. Ukończył aplikację sądową, a następnie zdał egzamin sędziowski i adwokacki. Jest autorem publikacji dotyczących poprawnej legislacji. Prowadził szkolenia w zakresie legislacji, procedury administracyjnej oraz kar administracyjnych.

Hanna Gill-Piątek
Read description

Hanna Gill-Piątek
Posłanka na Sejm RP z Łodzi. Przewodnicząca Koła Parlamentarnego Polska 2050 i wiceprzewodnicząca partii Polska 2050 Szymona Hołowni. Członkini Komisji Infrastruktury, wcześniej również Komisji Finansów Publicznych i Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej. Przewodnicząca Parlamentarnego Zespołu ds. Miast. Związana z Kongresem Ruchów Miejskich i Kongresem Kobiet.  Zawodowo doradzała miastom w programach rewitalizacyjnych, stworzyła pierwsze w Polsce Centrum Wiedzy o Rewitalizacji.

Anna Górska
Read description

Anna Górska
Polityczka, członkini Zarządu Krajowego partii Razem i pomorska liderka lewicy; mgr stosunków międzynarodowych, absolwentka Akademii Demokracji Socjalnej. Była dziennikarka, samorządowczyni i przedsiębiorczyni. Od lat związana z organizacjami działającymi na rzecz feminizmu socjalnego, zielonej energii, gospodarki miejskiej w tym mieszkalnictwa. Obecnie związana z sektorem pozarządowym. Autorka w kwartalniku “Równość”, m.in. w tematyce z zakresu polityki mieszkaniowej i pracy.

Władysław Grochowski
Read description

Władysław Grochowski
Jest absolwentem szkoły filmowej, urodzonym optymistą, kochającym ludzi i świat. Stworzył największą polską kolekcję hoteli, gdzie stawia głównie na rewitalizacje zabytków. Zachowuje przy tym to, co zostawił upływ czasu i rys historyczny. Łączy elementy stare z nowoczesnymi, co powoduje, że obiekty otrzymują nowe życie, a gość niezapomniane emocje.
Lubi poruszać się po terenach niezbadanych i podejmuje się projektów, których nikt nie chce. To daje mu wiele siły i energii, ale uczy również pokory. Mówi, że we wszystkim ma dużo szczęścia, a każdego Wita Optymistycznie.
W życiu, w firmie, w relacjach pomaga mu zaufanie. Pracownicy i klienci firmy obdarzają go zaufaniem, a on stara się nikogo nie zawieść. Uważa, że wszyscy ludzie są uczciwi, tak ich odbiera i oni tacy są. Przewodnim jego hasłem, które wprowadził również do firmy „Arche” jest: łączymy sprzeczności, ufamy wszystkim, zmieniamy siebie. Jest laureatem wielu nagród i wyróżnień, a także prelegentem na najważniejszych forach biznesowo-gospodarczych.
Jego firma znana jest przede wszystkim z rewitalizacji obiektów zabytkowych. Jak sam mówi, interesują go trudne wyzwania i obiekty, których już nikt nie chce. Przywraca do życia zabytki, których czas świetności dawno minął. To, jak podkreśla, jest innowacyjność – zamiast betonowania świata, naprawia to, co zostało zrujnowane.

Stworzył także inwestycyjny System Arche®, który jest oryginalną koncepcją prowadzenia hoteli i działalności wokół nich. Transparentne zasady rozliczeń z całego hotelu dają gwarancję inwestorom, którzy zainwestowali w apartamenty. Uczciwość, rzetelność i dotrzymywanie warunków przekonało do jego firmy wielu gości i klientów biznesowych.

Z żoną Leną założyli Fundację Leny Grochowskiej, której obecnie głównym obszarem działań jest wsparcie osób z niepełnosprawnością intelektualną. Te osoby są włączane do życia zawodowego i społecznego przede wszystkim poprzez zatrudnienie, które podejmują w utworzonym w strukturach Fundacji Warsztacie Rękodzieła Artystycznego. W oddziałach Fundacji w Siedlcach, Warszawie i Łochowie pracuje dzisiaj 48 osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi, które dotychczas były wykluczone z rynku pracy.

Jacek Grzybowski
Read description

Jacek Grzybowski

Członek Zarządu Unihouse S.A., Grupa Unibep.

Absolwent Politechniki Białostockiej z tytułem mgr inż. budownictwa.

Posiada wieloletnie doświadczenie w generalnym wykonawstwie skomplikowanych projektów przemysłowych i kubaturowych.  Z Grupą Unibep związany od 2010 roku, gdzie przeszedł ciekawą ścieżkę rozwoju od Kierownika Kontraktu, Dyrektora Rynku, po Dyrektora Handlowego Budownictwa Przemysłowego Unibep S.A. Koordynował między innymi prace nad budową Fabryki Proszków Mlecznych Mlekovita w Wysokim Mazowieckim, Zakładem produkcyjnym Bravilor Bonamat w Białymstoku czy fabryką Rosti Polska w Suwalskiej Strefie Ekonomicznej w Białymstoku.

W listopadzie 2021 roku decyzją Rady Nadzorczej Unibep S.A. został powołany na stanowisko Członka Zarządu/Dyrektora Handlowego spółki Unihouse. Sprawuje nadzór nad całym procesem sprzedażowym i rozwojem budownictwa w technologii modułowej o konstrukcji drewnianej rynkach norweskim, szwedzkim, polskim i niemieckim.

Prywatnie: tata dwóch synów. Triathlonista i biegacz (od 2019 z tytułem ironmana, który zdobył na prestiżowych zawodach triatlonowych w Barcelonie). Jego pasją jest podróżowanie, chodzenie po górach oraz czytanie książek historycznych.

Bartosz Guss
Read description

Bartosz Guss

Absolwent prawa na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Od 2000 roku związany z Urzędem Miasta Poznania. Przez kilka lat dyrektor Wydziału Gospodarki Nieruchomościami. W 2012 roku rozpoczął prowadzenie zajęć z zakresu prawa rzeczowego w Izbie Radców Prawnych w Poznaniu. Do zakresu jego obowiązków jako Trzeciego Zastępcy Prezydenta Miasta Poznania należą: kształtowanie polityki przestrzennej i gospodarowanie nieruchomościami, gospodarka komunalna i lokalowa, kształtowanie i ochrona środowiska oraz pozyskiwanie nowych inwestorów.

Nadzoruje: Biuro Obsługi Inwestorów, Biuro Spraw Lokalowych, Wydział Gospodarki Komunalnej, Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Wydział Urbanistyki i Architektury, Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska, Miejską Pracownię Urbanistyczną oraz Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ.

Prywatnie: tata dwóch synów. Triathlonista i biegacz (od 2019 z tytułem ironmana, który zdobył na prestiżowych zawodach triatlonowych w Barcelonie). Jego pasją jest podróżowanie, chodzenie po górach oraz czytanie książek historycznych.

Dorota Jarodzka-Śródka
Read description

Dorota Jarodzka-Śródka

Prezes i główna projektant pracowni architektonicznej SRDK Studio.

Prezes Archicom S.A do 2021 roku.

Autorka wielu zrealizowanych koncepcji urbanistyczno-architektonicznych m.in. rewitalizacji historycznej przestrzeni postindustrialnej Browary Wrocławskie  czy 35-hektarowego osiedla społecznego Olimpia Port dla 10 tysięcy mieszkańców.

Przewodnicząca Rady PZFD. Prezes Honorowa PZFD o/Wrocław.  Związana z rynkiem deweloperskim w Polsce, od momentu powstania.

Odznaczona Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski, medalem Merito de Wratislavia Zasłużony dla Wrocławia i Złotą Honorową Odznaką Zasłużony dla Województwa Dolnośląskiego.

Laureatka prestiżowego konkursu Top Women In Real Estate w kategorii Architecture and Design oraz kilkudziesięciu innych nagród i wyróżnień za wybitne osiągnięcia twórcze w dziedzinie architektury, budownictwa i biznesu

 

Jacek Jaśkowiak
Read description

Jacek Jaśkowiak
Prezydent Miasta Poznania, społecznik, działacz sportowy, były przedsiębiorca. Od kilku lat członek Platformy Obywatelskiej a od 2014 roku – prezydent Miasta Poznania. W roku 2018 został wybrany na drugą kadencję, uzyskując w wyborach blisko 56% głosów. Jako prezydent Poznania stara się zmieniać miasto w taki sposób, by było dla mieszkańców jak najlepszym miejscem do życia.

Ukończył Wydział Prawa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, studia podyplomowe z zakresu rachunkowości i finansów oraz podatków. Był stypendystą GFPS na Uniwersytecie w Bielefeld w Niemczech.

Doświadczenie zawodowe zdobywał w latach 90. w firmach handlowych. Pracował m.in. dla Jana Kulczyka w Kulczyk Tradex. Wraz z inwestorami biznesowymi uczestniczył w tworzeniu tysięcy miejsc pracy w Polsce.

Odkąd został prezydentem, w Poznaniu zachodzą znaczące zmiany. Miasto dynamicznie się rozwija, co doceniają zarówno mieszkańcy, jak i eksperci. Kierunek działań został jasno określony, a ich celem jest to, by Poznań stał się miastem przyjaznym do życia dla każdego, tolerancyjnym i otwartym na różnorodność.

Piotr Kamiński
Read description

head of office leasing, JLL
10 years of experience in the commercial real estate market. Six years in JLL. He advises the largest developers and real estate funds in the Polish market on commercialization strategies for office and mix-use projects. He is responsible for an office portfolio with a total size of 770,000 sqm.

Grzegorz Kawecki
Read description

Grzegorz Kawecki – Absolwent Uniwersytetu Szczecińskiego na Wydziale Humanistycznym: Politologia i Prawo. W latach 1997 – 2006 Dyrektor Ekspansji i Marketingu ogólnopolskiej sieci sklepów KOMFORT. W latach 2006 – 2018 Wiceprezes Zarządu SGI S.A. i Prezes Zarządu SGI Sp. z o.o. – ogólnopolskiego dewelopera realizującego inwestycje mieszkaniowe, biurowe oraz centra handlowe w 6 miastach Polski. W 2019 roku doradzał giełdowym spółkom deweloperskim z zakresu tworzenia strategii działalności i optymalizacji procesów inwestycyjnych. Współpracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Instytut Kapitału Ludzkiego.
Od 1 kwietnia 2020 roku powołany na funkcję Wiceprezesa Zarządu Spółki Marvipol Development S.A.

Grzegorz Kiełpsz
Read description

Grzegorz Kiełpsz
prezes zarządu Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Jeden z założycieli Dom Development, wiodącego dewelopera mieszkaniowego na rynku polskim, notowanego na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Od chwili powstania Dom Development w 1996 roku aktywnie zarządza procesem deweloperskim – do 2003 roku jako członek zarządu, następnie jako wiceprezes zarządu – dyrektor generalny, od 2008 roku przewodniczący Rady Nadzorczej Dom Development. Przed objęciem funkcji prezesa zarządu w czerwcu 2013 roku, był członkiem Rady Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Wykładowca na Podyplomowych Studiach Menadżerskich dla Deweloperów współorganizowanych przez PZFD oraz Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Od kilku lat rozwija równolegle działalność deweloperską w segmencie turystyczno-hotelowym i uzdrowiskowym. Interesuje się aspektami CSR w biznesie. Jest fundatorem Fundacji Inicjatyw Aktywnych „GoSilver” zajmującą się aktywizacją seniorów i integracją międzypokoleniową.

Kazimierz Kirejczyk
Read description

Kazimierz Kirejczyk is the Chairman of the Strategic Advisory Panel of JLL Poland. He is responsible for development of housing advisory services in Poland and Central and Eastern Europe. He is one of the leading experts on the housing market in Poland supporting its development since early 1990s. Co-founder and long-term president of the REAS consulting company, which became a part of JLL as of 1 December 2018. For several years Kazimierz Kirejczyk has been giving lectures and conducted training on financing residential projects and the development process. He is also the author of tens of articles in trade press as well as a number of publications offering analyses of the housing market in Poland. He is a Fellow of the Royal Institution of Chartered Surveyors (FRICS), a member of the Association of Polish Architects (SARP) and the Mazowieckie District Chamber of Architects (MOIA).

Jadwiga Kosińska
Read description

Jadwiga Kosińska

Związana jest z branżą nieruchomości oraz budowlaną od ponad dwustu pięciu lat. Jest absolwentką kierunku Inżynierii Lądowej na Politechnice Warszawskiej oraz studiów Executive MBA na Uniwersytecie Illinois w Urbana Champaign. Swoją karierę rozpoczynała w HOCHTIEF Polska, jako Specjalista w Dziale Ofertowania awansując kolejno na stanowisko Kierownika Działu Ofertowania, Kierownika Projektu, a następnie Dyrektora Zespołu Kontraktów. W latach 2011- 2017 obejmowała stanowisko Construction Director w Vastint Poland i była odpowiedzialna za zarządzanie i wspieranie zarówno zespołów projektowych, jak i kierowników projektów oraz organizowanie, kontrolowanie i koordynowanie działań związanych z realizacją inwestycji firmy. Od 2017 do 2020 była związana z HB Reavis Construction, gdzie kierowała ponad 50-osobowym zespołem zajmującym się realizacją wszystkich inwestycji HB Reavis w Polsce, a następnie pełniła obowiązki Branch Managera w cmT Sp. z o.o. Do najważniejszych inwestycji w których uczestniczyła Jadwiga należą m.in.: budowa najwyższego w Unii Europejskiej wieżowca Varso Tower, budowa wieżowca Rondo ONZ w Warszawie, budowa kompleksów Business Garden, modernizacja Rafinerii Gdańskiej w ramach Programu 10+, budowa kompleksu Fashion House w Gdańsku i realizacja Gdynia Waterfront w Gdyni. W kwietniu 2022 r. objęła stanowisko Dyrektora Projektu w Spółce Stocznia Cesarska Development Sp. z o.o., gdzie zarządza procesem przekształcenia historycznych terenów postoczniowych w Gdańsku w nową, wielofunkcyjną dzielnicę.

Alicja Kościesza
Read description

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Resi4Rent, największej polskiej platformy oferującej lokale mieszkalne w abonamencie. Doświadczona specjalistka z wieloletnim stażem w sprzedaży, marketingu i PR. W branży nieruchomości od 2002 roku. Współtworzyła wizerunek Miasteczka Wilanów we współpracy z Prokom Investments. Zarządzała sprzedażą projektów mieszkaniowych w portfolio Orco Property Group. Przez 12 lat kierowała między innymi komunikacją i komercjalizacją ekskluzywnego wieżowca Złota 44. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i członek Advanced Management Program na IESE Business School, University of Navarra w Barcelonie.

Katarzyna Kujawiak
Read description

Katarzyna Kujawiak
Jest członkinią zespołu Panattoni Europe od stycznia 2015 roku. Obecnie pełni funkcję Development Directora i w strukturach spółki zarządza dwoma spośród najbardziej kluczowych regionów Polski – Wielkopolską i Polską Centralną. Do jej podstawowych obowiązków należy rozwój nowych inwestycji i wynajem powierzchni. Poza wspomnianymi powyżej regionami prowadzi projekty szyte na miarę dla wybranych klientów na terenie całej Polski.

Łącznie w Poznaniu oraz Polsce Centralnej wraz z zespołem była odpowiedzialna za wynajem ponad 2 mln mkw. Oprócz projektów dedykowanych wielu najemcom, skomercjalizowała również takie projekty BTS/BTO jak m.in.: 40 000 mkw. dla Arvato w Strykowie (dedykowane obsłudze H&M), 120 000 mkw. dla Leroy Merlin w Piątku, 70 000 mkw. dla Smyka i 27 000 mkw. dla Whirlpool w Łodzi, 44 000 mkw. dla KION w Szczecinie, 43 000 mkw. dla ALDI w Bydgoszczy, czy wynajęty w pierwszym kwartale tego roku obiekt dla DHL (dedykowany obsłudze Zalando) w Poznaniu o powierzchni blisko 110 000 mkw..

Katarzyna Kujawiak ma 12-letnie doświadczenie w branży nieruchomości. Przed dołączeniem do zespołu Panattoni pracowała w Neinver Polska Sp. z o.o. jako członkini zespołu zarządzającego CH Galeria Malta w Poznaniu.

Katarzyna Kujawiak ukończyła Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu na wydziale Zarządzania na kierunku Zarządzania Inwestycjami i Nieruchomościami, a także jest licencjonowanym zarządcą nieruchomości. Prywatnie mama, mól książkowy i fanka biegania.

Michał Łakomski
Read description

Absolwent Zarządzania na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu w Poznaniu i studiów podyplomowych z aplikacji internetowych i moblinych. Obecnie Dyrektor Biura Cyfryzacji i Cyberbezpieczeństwa w Urzędzie Miasta Poznania. Od 2017 roku Pełnomocnik Prezydenta Miasta Poznania ds. Smart City. Doświadczenia zawodowe zdobywał zarówno w sektorze publicznym jak i prywatnym. Doświadczony kierownik projektów i menedżer zmiany. Nadaje kształt cyfrowej transformacji miasta oraz przewodzi procesowi ewolucji Poznania w kierunku nowoczesnego, inteligentnego miasta. Odpowiedzialny za wdrażanie innowacyjnych systemów i e-usług zarówno dla mieszkańców Poznania, jak i dla pracowników urzędu. Specjalista w zakresie smart city, open data i nowych technologii. Inspirujący prelegent na konferencjach o szczeblu lokalnym oraz międzynarodowym.

Zbigniew Maćków
Read description

Zbigniew Maćków- absolwent Wydziału Architektury i Urbanistyki Politechniki Wrocławskiej, a także School of Architecture Kingston University w Londynie. Architekt IARP, dwukrotny przewodniczący DSOIA RP, członek SARP, MKUA, GKUA. Od 1995 r. prowadzi firmę Maćków Pracownia Projektowa, wykonującą projekty budynków mieszkalnych, komercyjnych, użyteczności publicznej i przemysłowych. Był kuratorem architektury w ramach Europejskiej Stolicy Kultury 2016 oraz jednym z pomysłodawców i organizatorów przedsięwzięcia  Nowe Żerniki we Wrocławiu. Jego prace były wielokrotnie nominowane do nagród i doceniane w konkursach polskich i zagranicznych. Otrzymał m.in. w roku 2010 Nagrodę Roku SARP oraz trzykrotnie nagrodę w plebiscycie „Piękny Wrocław”. W 2020 roku został laureatem Honorowej Nagrody Stowarzyszenia Architektów Polskich.

Jacek Majchrowski
Read description

Jacek Majchrowski
Prezydent miasta Krakowa. Urodził się 13 stycznia 1947 roku w Sosnowcu. Swoje życie związał z Krakowem, a pracę z Uniwersytetem Jagiellońskim. W 1970 roku ukończył studia. W 1974 roku zdobył tytuł doktora na Wydziale Prawa i Administracji, w 1978 roku habilitował się, a w 1988 roku, jako jeden z najmłodszych w historii UJ, uzyskał tytuł profesora nadzwyczajnego nauk prawnych. W latach 1987-1993 pełnił funkcję dziekana Wydziału Prawa i Administracji.

Jako wojewoda krakowski w latach 1996-1997 przyczynił się m.in. do powstania Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Krakowie i do podpisania wstępnej umowy o budowie centrum koncertowo-kongresowego. Uratował przed likwidacją Teatr STU. Doprowadził ponadto do przeniesienia grobów żołnierzy radzieckich pochowanych na krakowskich Plantach, w pobliżu Barbakanu, na cmentarz Rakowicki. Zakończył w ten sposób ostry konflikt w mieście, przybierający niejednokrotnie formę publicznych demonstracji.

Od 1999 roku należy do SLD, na czas trwania kadencji prezydenckiej zawiesił swe członkostwo. Jest także członkiem m.in. Polskiego Towarzystwa Historycznego, Polskiego Towarzystwa Nauk Politycznych oraz wielu naukowych towarzystw zagranicznych, między innymi elitarnego Associazione degli Storici Europei.

Od marca 2011 roku wiceprezes Związku Miast Polskich.

Pełnił funkcję współprezydenta oraz prezydenta wykonawczego Rady Gmin i Regionów Europy (CEMR).

Carlos Moreno
Read description

Researcher of international renown, Carlos Moreno is Scientific director of the Chair
«Entrepreneurship – Territory – Innovation», IAE Paris – Sorbonne University (France).
Carlos Moreno earned recognition as a scientist with an innovative mind, pioneer works and
his unique approach on urban issues. He is also a scientific advisor of national and
international figures of the highest level.
He works at the heart of issues of international significance as a result of his research,
bringing an innovative perspective on urban issues and offering solutions to the issues faced
by the cities, metropolises and territories during the 21st century.
Some of his concepts traveled the world: the Human Smart City, the 15mn City, the Territory
of 30mn.
Awards
Chevalier de la Légion d’Honneur (France, 2010)
Foresight Medal by the French Academy of Architecture (France, 2019)
Obel Award by the Henrik Frode Obel Foundation (Denmark, 2021)
Leadership Award, Smart City Expo World Congress (Spain, 2021)
European Congress of Local Governments Prize (Poland, 2022)
Book publications
Author of “Urban life and proximity at the time of Covid-19
Publisher: Editions de l’Observatoire (July 2020)
Author of “Droit de cite, de la ville-monde à la ville du quart d’heure”
Publisher: Editions de l’Observatoire (November 2020)

Kacper Nosarzewski
Read description

Kacper Nosarzewski is a partner at 4CF and a board member of the Polish Society for Futures Studies. He is the author of methodologies and facilitator of foresight projects for civilian and military clients, a NATO expert. Kacper advises on strategic foresight enterprises and international institutions, such as UNESCO and UNDP. He led the project Scenarios of National Development 2050 for the Polish Ministry of Infrastructure and Development. Kacper has managed projects for medium and large companies and government agencies around the world in the high-tech, food and beverage, financial, logistics and defense industries. He is a member of the Polish branch of The Millennium Project – the world’s largest foresight think tank and a member of the Association of Professional Futurists and  World Future Society. He teaches foresight at the Naval Academy, AGH University of Science.

Małgorzata Nowodworska
Read description

Małgorzata Nowodworska
Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Angel Poland Group w Krakowie, gdzie od początku istnienia firmy odpowiedzialna jest za strategie marketingowe i sprzedażowe oraz komercjalizację powierzchni użytkowych. W 2018 roku otrzymała ogólnopolski tytuł TOP WOMAN IN REAL ESTATE w kategorii Residential Sales. Jedna ze współzałożycieli i prezes krakowskiego Oddziału Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Ukończyła studia wyższe i podyplomowe na AGH, uzyskując licencję zarządcy nieruchomości nr 15826. Od stycznia 2020 członek zarządu w grupie deweloperskiej Angel Poland, współodpowiedzialna za rozwój zarządzania nieruchomościami, w ramach działalności prowadzonej przez spółkę Angel Management

Waldemar Olbryk
Read description

Waldemar Olbryk
Prezes Archicom S.A.  Ukończył ekonomię na Uniwersytecie Łódzkim oraz studia MBA prowadzone wspólnie przez Uniwersytet Łódzki i College of Maryland. Posiada również tytuł Profesjonalnego Managera Projektu według standardu Project Management Institute.

Od ponad dwudziestu lat zarządza przedsięwzięciami biznesowymi w Polsce. Specjalizuje się w zarządzaniu zakupem działek oraz projektami deweloperskimi. Był zaangażowany w tworzenie sieci stacji paliw bp, potem projektu łódzkiej Manufaktury, następnie z współpracował z firmą Phillips Lighting. W 2008 r. rozpoczął pracę w Skanska, by w 2011 r. roku objąć funkcję Prezesa Skanska Property Poland (do 2014 r.) Od sierpnia 2017 roku dołączył do Echo Investment S.A., jako Członek Zarządu – Dyrektor Działu Mieszkaniowego. W 2018 roku przyjęty w szeregi stowarzyszenia RSA (Royal Society for the Arts, Manufactures and Commerce).

Inicjator i współtwórca debat między artystami, biznesem i światem akademickim zorganizowanymi podczas festiwalu SOUNDEDIT w Łodzi.

Od kwietnia 2021 zarządza Archicom S.A., gdzie wdraża innowacje, przeprowadza organizację przez proces digitalizacji i zarządza zespołem oraz realizacjami przy poszanowaniu otoczenia – wewnętrznego oraz zewnętrznego. Z troską o człowieka, środowisko naturalne, wdrażając koncepcje smart city i 15-minutowych miast.

Michał Olszewski
Read description

Michał Olszewski

Od października 2011 roku Zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Prowadzi w imieniu Prezydenta m.st. Warszawy sprawy z zakresu architektury, zagospodarowania przestrzennego, polityki związanej z pozyskaniem funduszy europejskich, polityki miejskiej oraz polityki metropolitarnej, polityki inwestycyjnej m.st. Warszawy, polityki mobilności i zarządzania ruchem drogowym oraz infrastruktury drogowej.

 

Piotr Natkański
Read description

Piotr Natkański

Dyrektor Biura Rozwoju i Sprzedaży w Departamencie Gwarancji i Poręczeń Banku Gospodarstwa Krajowego.

Doświadczony ekspert z zakresu instrumentów finansowych UE ze szczególnym uwzględnieniem produktów gwarancyjnych dla sektora MŚP. Specjalizuje się w obszarze projektowania i sprzedaży  oferty gwarancyjnej BGK w ramach współpracy z sektorem rządowym oraz bankami kredytującymi.

Od początku kariery zawodowej związany z tematyką funduszy europejskich na szczeblu administracji rządowej. Pracował w Ministerstwie Gospodarki, Ministerstwie Rozwoju Regionalnego oraz w Polskiej Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Swoje blisko 20-letnie doświadczenie zawodowe zdobywał jako ekspert uczestniczący w ocenie wniosków o dofinansowanie projektów, kontroli instytucjonalnej oraz kontroli projektów. Od ponad 10 lat specjalizuje się jako ekspert prowadzący szkolenia i wystąpienia na temat instrumentów wsparcia dla przedsiębiorców oraz kontroli i rozliczania projektów.

Katarzyna Pałubska
Read description

Dr inż. Katarzyna Pałubska

Dyrektor Departamentu Ochrony Zabytków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W latach 2018-2020 zastępca Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Doktorat na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej (2010). Wykładowca Uniwersytetu K. S. Wyszyńskiego w Warszawie i Uniwersytetu M. Kopernika w Toruniu. Od 2005 roku aktywnie angażuje się w działalność edukacyjną, społeczną, naukową w zakresie ochrony zabytków i zarządzania dziedzictwem kulturowym, co potwierdza kilkadziesiąt artykułów naukowych i rozdziałów w monografiach. Wiceprezes ICOMOS-POLAND, członek ISCCL (ICOMOS-IFLA), ekspert grupy roboczej „Heritage & Climate Change” przy Komisji Europejskiej UE.

Paweł Panczyj
Read description

Paweł Panczyj jest ekspertem sektora nowoczesnych usług biznesowych z wieloletnim doświadczenie po obu stronach procesu inwestycyjnego.

W latach 2002-2007 współpracował ściśle z Prezydentem Miasta Wrocławia w zakresie wspierania inwestorów otwierających nowe fabryki i centra usług biznesowych. W latach 2008-2012 jako Manager w dziale Doradztwa Biznesowego EY, prowadził negocjacje z inwestorami wybierającymi lokalizacje lub poszukującymi wsparcia we wczesnych fazach projektów. W 2009 roku, wraz z Członkami Założycielami, wspierał tworzenie ABSL i pełnił funkcję Doradcy Zarządu. Obecnie zasiada w Zarządzie ABSL. W ciągu ostatnich 5 lat stworzył m.in. siedem lokalnych oddziałów ABSL, nadzorował współpracę ze strategicznymi Partnerami ABSL w kluczowych dla rozwoju sektora obszarach, nadzorował działania związane z rozwojem biznesu wspierające projekty ABSL, w tym coroczne i międzynarodowe konferencje.

Paweł Panczyj aktywnie wspiera również rozwój międzynarodowych struktur ABSL, który już teraz działa – oprócz Polski – w Albanii, Bośni i Hercegowinie, Czechach, Węgrzech, Łotwie, Mołdawii, Rumunii oraz regionie DACH (Austria, Niemcy, Szwajcaria).

Konrad Płochocki
Read description

Konrad Płochocki

Wiceprezes i Dyrektor Generalny Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Radca prawny. Ukończył z wyróżnieniem Prawo na Uniwersytecie Warszawskim. Absolwent podyplomowych studiów na Uniwersytecie Warszawskim pt. Rynek Nieruchomości i Bankowość Hipoteczna. Pracował w międzynarodowych kancelariach i instytucjach związanych z rynkiem nieruchomości. Brał udział w licznych procesach legislacyjnych, między innymi w tworzeniu tzw. ustawy deweloperskiej. Licencjonowany Doradca Restrukturyzacyjny oraz Pośrednik w obrocie nieruchomościami.

Jest współautorem komentarza do Prawa Upadłościowego w zakresie przepisów dot. deweloperów. Autor licznych publikacji prasowych z zakresu ksiąg wieczystych, hipoteki i ustawy deweloperskiej oraz prelegent na setkach seminariów i szkoleń dotyczących prawa nieruchomości, hipotecznego i finansowania nieruchomości. Wykładowca na Podyplomowych Studiach Menadżerskich dla Deweloperów współorganizowanych przez PZFD oraz Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Należy do Rady Dyrektorów Europejskiej Unii Deweloperów (European Union of Developers and House Builders), Komitetu Ekonomicznego BIAC przy OECD oraz komitetu wykonawczego Urban Land Institute Poland. Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej Archicom S.A.

Rafał Przybył
Read description

Rafał Przybył
Jest Managerem Regionalnym Vastint Poland, firmy należącej do Grupy Vastint, międzynarodowej organizacji działającej na europejskim rynku nieruchomości. Od 10 lat reprezentuje interesy firmy na rynku poznańskim. Rafał jest absolwentem Clemson University, Clemson, South Carolina w USA oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Posiada 30 letnie doświadczenie w zarządzaniu przedsiębiorstwami i projektami oraz 20 letnie doświadczenie w branży developerskiej i budowlanej. Przed objęciem obecnego stanowiska, pracował w kilku firmach, w tym developerskich i inwestycyjnych, piastując stanowiska Dyrektora Zarządzającego i Dyrektora Projektu.

Adam Pustelnik
Read description

Adam Pustelnik holds a degree in law and international relations. He studied, among others at the University of Łódź, the European Academy of Diplomacy and the University of Oxford.
He worked at the Ministry of Sport and Tourism, the City of Łódź Office and Savills consulting company. At the City of Łódź Office in 2015-2019 he was the Director of the Investor Service Office. He was responsible for the implementation of the city’s development strategy, attracting investors, economic promotion of the city and international cooperation.
In September 2020, he was appointed the first Deputy Mayor of the City of Łódź.
Within his duties, he supervises the Department of Planning and Business Development and the Department of Property Management.

Waldemar Rogowski
Read description

dr hab. nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse, profesor SGH. Wicedyrektor Instytut Finansów Korporacji i Inwestycji. Kierownik Zakładu Zarządzania Ryzykiem.
Absolwent (magisterium) Szkoły Głównej Handlowej – wśród TOP 5 rocznika 1995, i Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (studia podyplomowe z zakresu prawa handlowego).
Wieloletni praktyk gospodarczy – Dyrektor Departamentów Ryzyka i Klientów Korporacyjnych wiodących instytucji finansowych w tym Banku PKOBP, obecnie Główny Analityk Biura Informacji Kredytowej.
Komentator gospodarczy w radio i telewizji, m.in. Radio Zet, Radio RMFM, Radio TokFM, Radio ESKA, Radio 357, Radio Nowy Świat, Polsat, TVN, TV Biznes 24, oraz prasie fachowej m.in. Rzeczpospolita, Gazeta Inwestorów Parkiet, Gazeta Prawna, Puls Biznesu i tygodnikach Polityka i Newsweek.
Przez wiele lat Ekspert ONZ ds. Rozwoju Przemysłowego UNIDO. Jako konsultant Banku Światowego, wieloletni Recenzent ds. wycen przedprywatyzacyjnych spółek, głównie z sektora energetycznego, wydobywczego oraz finansowego – kontrakt dla Ministerstwa Skarbu Państwa RP.
Autor lub Współautor ponad 130 publikacji z dziedziny finansów przedsiębiorstwa publikowanych w renomowanych czasopismach polsko i anglojęzycznych.
Specjalizuje się w finansach przedsiębiorstwa, w tym w szczególności w rachunku efektywności inwestycji i wycenie przedsiębiorstw, analizie finansowej, predykcji zagrożenia upadłością, CSR i SRI oraz zarządzaniu ryzykiem.
W obszarze zainteresowań naukowych i praktycznych leżą również: AI, BI, BIG DATA, Data Analytics.

Paweł Romańczuk
Read description

Paweł Romańczuk
Ekspert w dziedzinie inwestycji i finansów korporacyjnych. Jako Investment Manager w Heimstaden zajmuje się aktywnym rozwojem portfela nieruchomości mieszkaniowych na wynajem w Polsce, w tym pozyskiwanie nowych inwestycji oraz nadzór obecnie realizowanych projektów od strony biznesowo-finansowej. Przed dołączeniem do Heimstaden, pełnił funkcje dyrektora finansowego w spółce deweloperskiej Layetana Real Estate, będąc odpowiedzialnym za zarządzanie finansami i ryzykiem oraz realizację projektów restrukturyzacyjnych, pozyskiwaniem finansowania współpracując z bankami oraz funduszami private equity. Jest absolwentem Akademii Leona Koźmińskiego oraz MBA w Akademii Leona Koźmińskiego.

Maciej Skupiński
Read description

Maciej Skupiński
Projektant usług związany z branżą nieruchomości. Prezes zarządu 2CS | KODO projekty i realizacje wnętrz. Od 18 lat prowadzi działalność związaną z budowaniem najlepszego customer experience w branży mieszkaniowej. Autor wielu programów wykończeń wnętrz, dedykowanych dla konkretnych inwestycji mieszkaniowych. Stale współpracuje z wiodącymi na rynku deweloperami. Founder usługi FLATtoGO – pierwszego w Polsce systemu narzędzi ułatwiających sprzedaż wykończonych mieszkań – w myśl idei STAN SUROWY TO NIE MIESZKANIE

Artur Soboń
Read description

Absolwent Wydziału Humanistycznego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II w Lublinie. Ukończył studia doktorskie z ekonomii w Kolegium Nauk Społecznych SGH w Warszawie. Od 2015 r. Poseł na Sejm RP.  Zaangażowany w prace rządu od 2018 r. Pełnił funkcję sekretarza stanu m.in. w MFiPR, MAP i MRiT. 24 stycznia 2022 r. został powołany na stanowisko wiceministra finansów.

Dawid Sporysz
Read description

Dawid Sporysz
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, ukończył podyplomowe studia z zakresu gospodarki nieruchomościami organizowane przez Politechnikę Krakowską oraz Uniwersytet Ekonomiczny.
Posiada uprawnienia do zasiadania w Zarządach i Radach Nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa oraz wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu firmami
deweloperskimi, na stanowiskach Dyrektora Regionalnego, Dyrektora Sprzedaży, Dyrektora Zarządzającego oraz pełniąc funkcję Członka Zarządu. Jego portfolio obejmuje szereg projektów deweloperskich w Krakowie, Warszawie, Katowicach i we Wrocławiu o łącznej powierzchni przekraczającej 150 000 PUM. Aktualnie Dyrektor Zarządzający NOHO Investment – dewelopera mieszkaniowego w segmencie premium wytyczającego nowe standardy na rynku nieruchomości.

Michał Stachura
Read description

Michał Stachura
Posiada 14 lat doświadczenia zawodowego, związanego z finansami i bankowością korporacyjną. W LCube, którego jest współzałożycielem, zajmuje się pozyskaniem finansowania bankowego i współpracą z inwestorami, a także controllingiem.

W pracy najważniejsze są dla niego relacje oraz możliwość rozwoju zawodowego i osobistego. Szczególnie ceni sobie poszukiwanie niestandardowych rozwiązań, mających pozytywny wpływ na rozwój biznesu i organizacji w oparciu o wiedzę i kompetencje.
Jest absolwentem Akademii Leona Koźmińskiego na kierunku Master of Business Administration, Finance (MBA), Uniwersytetu Szczecińskiego na kierunku Ekonomia oraz Finance Cotrolling, a także Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu na kierunku Human Resources Management/Personnel Administration.

Franek Sterczewski
Read description

Franek Sterczewski – Polish MP, Architect, urban activist, community organizer. Iniciator of the Chain of Light Poznań – protest in defence of the polish juditiory independence. Graduate of the Architecture and Urban Design faculty in Poznań Arts University. Curator of events connected with architecture and permanent contributor of culture festivals: MIASTOmovie, Short Waves Festival nad Malta Festival. Creator of such happenings as: Picnic on the Fredom Square, Pstryk, Winter Funeral, or Parking Day, that beyond recreation play a role of a commantry to the social-urbanistic tissue of the city. Councilor of the Św. Łazarz district in Poznań. In 2018 – 2019 Coordinator of the Development Strategy of International Poznań Fair, responsible for opening the fair towards the city.

Tomasz Szpyt-Grzegórski
Read description

Tomasz Szpyt-Grzegórski
Jest dziennikarzem i redaktorem z 15-letnim stażem w mediach ogólnopolskich i lokalnych. Specjalizuje się w tematyce gospodarczej
i nieruchomościowej. Przeprowadził około 1 tys. wywiadów z ludźmi biznesu, nauki i polityki oraz napisał ponad 15 tys. artykułów. Jego teksty ukazały się m.in. w takich tytułach jak: Dziennik, Dziennik Gazeta Prawna, The WalI Street Journal Polska, Newsweek, GazetaPrawna.pl, Forsal.pl, Dziennik.pl, BiznesPolska.pl. TheCity.com.pl, Eurobuild Central & Eastern Europe, Rzeczpospolita. Jest właścicielem firmy TSG Media i redaktorem naczelnym e-tygodnika nieruchomościowego Property Insider.

Paweł Sztejter
Read description

Head of Living, Vice President of the Management Board
Paweł is responsible for the JLL’s services in the Living Sector in Poland. These include research, strategic and development consultancy, as well as multifamily investments and transaction advisory. JLL is active within the built-to-rent and built-to-sell segments of the residential market, student housing, co-living, second homes and senior housing.
Paweł has more than 25 years of experience in the residential market consultancy. He started his professional career in the United Nations Development Programme (UNDP). In 1994–1997 Paweł was a member of an advisory group formed by the World Bank, US Agency for International Development (USAID) and the Polish Ministry of Construction, whose goal was to support the reform of the housing sector in Poland.
He was also the co-founder and managing partner of REAS Residential Advisors. Since 1997, REAS has been a leading Polish consultancy firm specialized in the housing sector. Following ten years of the strategic partnership, on December 1st 2018, REAS became a part of JLL Poland.
Paweł is a member of the Royal Institution of Chartered Surveyors (RICS), a member of the Urban Land Institute (ULI), and in 2014-2019 a vice president of the Polish Association of Real Estate Market Advisors.

Mariusz Ścisło
Read description
  • Założyciel i Prezes Zarządu FS&P ARCUS z o.o. Biura Architektonicznego w Warszawie  założonego w 1988 r.
  • Prezes Stowarzyszenia Architektów Polskich SARP w kadencjach 2012 -2019 oraz 2015-2019
  • Pełnomocnik ZG SARP legislacji od 2019 r .
  • Członek Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej od 2012r

 

Absolwent Wydziału Architektury P.W., Aktywny zawodowo od 42 lat w projektowaniu i realizacji obiektów użyteczności publicznej, sportowo-rekreacyjnych, biurowych, obiektów i osiedli  mieszkaniowych, autor opracowań  studialno-urbanistycznych

Autor licznych publikacji prasowych i uczestnik paneli konferencyjnych dot. architektury , urbanistyki, kształtowania przestrzeni publicznej  oraz legislacji.

 

  • Członek  Zespołu MIiB ds. Krajowego Planu działań dot. zwiększenia liczby budynków o niemal zerowym zużyciu energii” (2013-2014)
  • Konsultant Komisji Kodyfikacyjne ds. Kodeksu Budowlano-Urbanistycznego przy MIiR (2014-2017)
  • Członek  Zespołu doradczego MIiR do przygotowania założeń reformy procesu inwestycyjno-budowlanego oraz systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego (od 2018 – 2019 r.)
  • Członek  Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej (GKU-A) przy ministerstwach właściwych w/s architektury, budownictwa i planowania przestrzennego,  (w kolejnych kadencjach od  2013r do chwili obecnej)

Działalność zawodowa w firmie FS&P ARCUS na terenie Polski, z praktyką pracy projektowej zagranicą (w Rosji, Ukrainie, Białorusi, Arabii Saudyjskiej)

Architekt  i Główny Projektant zrealizowanych inwestycji m.in. :

  • Budynków biurowych w Warszawie: West Station i Dworca Zachodniego PKP, „Concept Tower”-przy  ul. Grzybowskiej, „Karolkowa Business  Park” i Central Point przy ul Karolkowej,
  • Budynków użyteczności publicznej: Rozbudowy Urzędu Patentowego R.P. przy Al. Niepodległości, , Ratusza Dzielnicy Targówek, Wytwórni Papierów Wartościowych na Nowym Mieście, Dworca PKP Warszawa Zachodnia
  • Obiektów  sportowych: Zespół krytych pływalni w Brzegu i w Płońsku,
  • Centrów handlowych :   Galerii  Promenada III etap i  Galerii Żoliborz  w Warszawie, Centrum Handlowo-Rozrywkowego w Nowosybirsku – Rosja, Zespół Handlowo-Usługowo- Mieszkaniowy Rondo Wiatraczna
  • Budynków i  osiedli mieszkaniowych w Warszawie, (ponad 18 tys. mieszkań) m.in.:  na Gocławiu, Targówku , Pradze Południe, Woli,  Ochocie, Ursynowie, Ursusie, Białołęce, Śródmieściu,
  • Restauracji,  renowacji i przebudowy obiektów zabytkowych w Warszawie; Kamienica Poznańska-39, Kujawska 1 – siedziba PIIB, Teatr Baj na ul Jagiellońskiej.
Jacek Tomczak
Read description

Jacek Tomczak

Poseł na Sejm RP V, VI, VII, VIII, IX kadencji, radny miasta Poznania w latach 1998 – 2005, radca prawny, notariusz. Przewodniczący Komitetu ds. Oświaty i Szkolnictwa Zawodowego Krajowej Izby Gospodarczej. Członek sejmowych komisji: Infrastruktury i Skarbu. Organizator wielu konferencji z udziałem przedsiębiorców i samorządu gospodarczego, poświęconych szkolnictwu zawodowemu i mieszkalnictwu.

Tadeusz Truskolaski
Read description

Tadeusz Truskolaski,
Prezydent Miasta Białegostoku. Ekonomista, doktor habilitowany, profesor Uniwersytetu w Białymstoku. Na swoim koncie ma przeszło 110 publikacji naukowych. Pełnił funkcję doradcy ministra rozwoju regionalnego. Pracował w Rządowym Centrum Studiów Strategicznych nad Strategią Rozwoju Kraju oraz Programem Operacyjnym Rozwój Polski Wschodniej. Kierował Departamentem Polityki Regionalnej Urzędu Marszałkowskiego. W 2011 r. Tadeusz Truskolaski został członkiem Komitetu Regionów, organu doradczego UE. W 2006 r. po raz pierwszy wybrany został na Prezydenta Miasta Białegostoku i pełni tę funkcję nieprzerwanie do dnia dzisiejszego.

Małgorzata Turek
Read description

Małgorzata Turek
Expert with over twenty years of experience in the real estate sector, working for both investment and development companies as well as international law firms. At Echo Investment, she is responsible for real estate planning, projects in preparation phase, and transactions. In 2017, she became president of the then newly formed Globalworth Poland Real Estate, where she was responsible for the organisation and development of a sustainable, revenue-generating property portfolio, as well as the establishment of all key functions of the company. She also gained valuable experience at Skanska Property Poland, where in 2012–2017, as a board member (and chief operating officer), she was responsible for the company’s transactions and operations. Previously, she was employed by leading law firm Linklaters, where she specialised in transactions on the commercial real estate market. Małgorzata is a graduate of the faculty of law and administration of the Jagiellonian University in Kraków and a member of the Polish Bar Association.

Maciej Wandzel
Read description

Maciej Wandzel
Inwestor, od lat związany z branżą nieruchomości w sektorze mieszkaniowym. Współtworzył wiele projektów deweloperskich w Warszawie, Krakowie i Poznaniu. Współzałożyciel i współwłaściciel Soho Creative Housing, Cracovia Property oraz ImmoLab.

Specjalizacja: rewitalizacja obiektów postindustrialnych. Wybrane projekty: Soho Factory, Fabryka Perun, Dobra Forma.

Od 2021 roku Członek Zarządu PZFD. Obszary kompetencji: Dialog z samorządami w zakresie zrównoważonej urbanizacji miast i współpracy z inwestorami.

Były współwłaściciel i Członek Rady Nadzorczej Legii Warszawa (2013-2016) oraz były Przewodniczący Rady Nadzorczej Ekstraklasa SA, spółki zarządzającej polską ligą piłkarską (2012-2016).

Członek Polskiej Rady Biznesu

Adam Wilgus
Read description

Adam Wilgus
LivUp/Aurec Capital Z branżą inwestycyjną związany od 10 lat. W ciągu ostatnich 3 lat podczas pracy dla Colliers doradzał przy sprzedaży prawie 3,800 mieszkań do funduszy PRS. Od 2022 związany z LivUp/Aurec Capital, gdzie jest odpowiedzialny za akwizycję nowych projektów na najem długoterminowy w Warszawie i Krakowie.

Bartłomiej Wróblewski
Read description

Bartłomiej Wróblewski – doktor nauk prawnych, LLM, konstytucjonalista, autor 3 książek i kilkudziesięciu artykułów (pl, en, de), poseł i przewodniczący Komisji Nadzwyczajnej do Spraw Deregulacji, autor i sprawozdawca ponad 30 ustaw i uchwał Sejmu, b. przewodniczący komisji prawnych i grup bilateralnych Sejmu (Irlandia, Niemcy, Wielka Brytania), zna angielski, niemiecki, francuski, rosyjski, zdobywca Korony Ziemi.

Tomasz Zabost
Read description

Tomasz Zabost
Zasiada w Zarządzie MLP Group i pełni funkcję Chief Operating Officer. Odpowiada m.in. za przygotowanie działek i inwestycji, zarządzanie fit-outami i remontami oraz kontrol
ę i uzgadnianie budżetów inwestycyjnych.  

Posiada blisko trzydziestoletnie doświadczenie w zarządzaniu nieruchomościami komercyjnymi. Z MLP Group związany od 2014 r. Poprzednio był zatrudniony w firmie ProLogis, w której pełnił funkcję Vice President- Head of Project Management. Wcześniej wspierał hiszpański koncern budowlany Dragados w wejściu na polski rynek. Podczas kariery zawodowej współpracował także z innymi deweloperami, wykonawcami powierzchni magazynowo–produkcyjnych w Polsce i za granicą, m.in. w Liebrecht&Wood, E&L Project oraz Ghelamco Poland. Absolwent kierunku budownictwo Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej. 

Iwona Załuska
Read description

Ekspert w dziedzinie pozyskiwania finansów na realizacje inwestycji.
Doświadczenie zdobywała na stanowiskach dyrektorów sprzedaży w BPH Bank Hipoteczny S.A, Citibanku Handlowym oraz kierownika sprzedaży w Banku ING Nationale Nederlanden.
Od 2007 r. prezes Upper Finance, dynamicznie udzielająca się na rynku finansowym, współpracując z podmiotami inwestującymi na rynku usług medycznych, deweloperami mieszkaniowymi, komercyjnymi i logistycznymi. Zaangażowana w działania mediów branżowych w zakresie edukowania i dostarczania bieżących informacji na temat transakcji finansowych na tych rynkach.

Kamil Zeidler
Read description

Prof. dr hab. Kamil Zeidler

prawnik, kierownik Katedry Teorii i Filozofii Państwa i Prawa Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego, który to Wydział ukończył (praca magisterska: Prowadzenie działalności gospodarczej w dziedzinie kultury i sztuki – 2001) i gdzie obronił doktorat w zakresie nauk prawnych (Prawna ochrona dziedzictwa kultury. Studium z teorii państwa i prawa – 2006) oraz uzyskał habilitację (2012) i tytuł profesorski (2020). Od wielu lat prowadzi wykłady m.in. z przedmiotów dotyczących prawa ochrony dziedzictwa kultury. Autor ponad 500 prac, w tym kilkunastu książek, z zakresu prawa ochrony dziedzictwa kultury, prawa międzynarodowego, teorii i filozofii prawa. Występował na wielu krajowych i zagranicznych konferencjach naukowych (Austria, Chiny, Czechy, Japonia, Korea Południowa, Malta, Szwajcaria, USA, Włochy). Dwukrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na pracę naukowo-badawczą w zakresie ochrony dóbr kultury (2003, 2007), jak też stypendysta: Fundacji Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego (2004–2005), UNIDROIT w Rzymie (2019) oraz DAAD w Bonn (1997). W 2008 roku otrzymał Nagrodę Miasta Gdańska dla Młodych Naukowców im. Jana Uphagena w kategorii nauk humanistycznych za pracę z zakresu prawa ochrony dziedzictwa kultury. W 2009 r. od Komendanta Głównego Policji otrzymał pamiątkową złotą odznakę „z podziękowaniami za współpracę z Policją w ochronie dziedzictwa narodowego”. W 2016 r. został odznaczony przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze – Gloria Artis”. Członek kolegiów redakcyjnych wielu czasopism naukowych. Członek stowarzyszeń naukowych: Internationale Vereinigung für Rechts und Sozialphilosophie (IVR), International Law Association (ILA), International Council on Monuments and Sites (ICOMOS) oraz ICOMOS-ICLAFI (International Scientific Committee on Legal, Administrative and Financial Issues), International Council of Museums (ICOM), Stowarzyszenia Konserwatorów Zabytków oraz Gdańskiego Towarzystwa Naukowego, a także członek Rady International Centre for the Study of the Preservation and Restoration of Cultural Property (ICCROM) w Rzymie na kadencję 2017–2021

Admission to the conference

Purchase of tickets is possible by clicking on the “Buy a ticket” button.
Registration for PZFD Members takes place via the Membership Zone (pzfd.pl), after logging into the user panel.

Within the membership fee, we invite three representatives of the PZFD member company to the content part of the Congress. Once you’ve used the free tickets, we invite you to purchase tickets at the price of PLN 599 net/person for PZFD Members only.

Within the membership fee, we invite one representative of the member company to the Congress Gala. Once you’ve used the free tickets, we invite you to purchase tickets at the price of 999 PLN net/person for PZFD Members only.

kup bilet
do 30 IX
od 1 X
Cześć merytoryczna
999 zł netto
1 399 zł netto
Gala Kongresowa
1 499 zł netto
1 999 zł netto
Część merytoryczna i Gala Kongresowa
1 999 zł netto
2 799 zł netto

Poprzednie edycje

IV Kongres Mieszkaniowy

850 uczestników

24 patronów medialnych

26 sponsorów i partnerów

42 wybitnych prelegentów

III Kongres Mieszkaniowy:

800 uczestników

278 publikacji medialnych

35 patronów medialnych

24 sponsorów i partnerów

41 wybitnych prelegentów

Sponsorship offer

Co-creation of the 5th Development Congress is an opportunity to strengthen the image, maintain the market position of the enterprise and increase brand recognition.

oferta sponsorska

It is also a guarantee of benefits that can prove to be extremely important in running business and company management. Benefits include.:

 

  • direct access to decision-makers (CEOs, sales directors, investment directors);
  • a chance to reach potential business customers;
  • establishing business contacts;
  • strengthening the positive image of the company;
  • cooperation with related organizations;
  • mutual promotion and education.

Patronage

Partners

Sapphire partner

Main technological partner

Platinum partner

Silver partner

Content partner

Brown partner

Congress gala partner

Partner badania foresightowego

Lokalizacja

Poznań Congress Center
Głogowska 10, Poznań
Wjazd od ul. Śniadeckich

Noclegi

Goście Kongresu na hasło PZFD mają możliwość zakwaterowania:

Sheraton Poznań Hotel
ul. Bukowska 3/9 60-809 Poznań
Przejdź do rezerwacji pokoju

Hotel Mercure Poznań Centrum
ul. Roosevelta 20 60-829 Poznań
Przejdź do rezerwacji pokoju

Novotel Poznań Centrum
Pl. Wł. Andersa 1, Poznań

Hasło: Deweloperzy
Przejdź do rezerwacji pokoju

Kontakt

Ewa Andrzejewska

zastępczyni dyrektora generalnego
ewa.andrzejewskazobacz maila
535 907 877

Mateusz Piróg

business development manager
mateusz.pirogzobacz maila
530 052 813

Kontakt dla mediów:

Zuzanna Wiak

manager ds. PR i marketingu
zuzanna.wiakzobacz maila
537 156 577